Španělsko
Na pobřeží Costa del Sol neboli Slunečném pobřeží zajíšťují přepravu různé dopravní prostředky od vlaku až po lanovou dráhu. Podle mých zkušeností i výpovědi místních je nejlepší cestování vlakem. Považují ho i za nejpřesnější druh přepravy s bodu A do bodu B. Přímo v oblasti Málagy jsou dvě linky označené pod písmenem C jako C1 a C2. Linka C1 spojuje Fuengirolu s Málagou a linka C2 Málagu s Alorou. Linka C 1 je delší a má také kratší inetvaly mezi odjezdy vlaků, konkrétně to je 30 minut. Linka C2 má interval 90 minut.
Vlak je v této oblasti nevyužívanějším dopravním prostředkem. Většinou je těžké najít místo k sezení.
V době mé návštěvy byla zrovna výluka mezi zastávkami Málaga – Renfe a Málaga – Centro Alameda, a proto byl náš vlak ukončen ve stanici Málaga – María Zambrano, což bylo vlastně to nejlepší, co se mohlo stát, protože stanice Málaga M. Zam. je hlavní stanice v této jihošpanělské metropole. Uspořádání kolejiště připomíná kolejiště ve stanici Praha – Masarykovo nádraží. Hlavní nádraží Málaga je součástí projektu vysokorychlostních železnic ve Španělsku, které staví společnost ADIF. V této stanici jsem i potkal člena tzv.vlajkové flotily společnosti Renfe – elektrickou jednotku připomínající české Pendolino. Fotku připojím do fotogalerie. Na nádraží Málaga byl také stánek společnosti ADIF, kde jsem si vzal nějaké propagační materiály a nechybělo ani DVD o stavbě železnice mezi Malagou a Madridem. Ve vlaku je samozřejmostí rozhlas ve španělštine a angličtině a jako u nás tu chodí průvodčí a kontroluje jízdenky. Ve větších stanicích jsou při vstupu a výstupu turnikety, které Vás propustí jen s platnou jízdenkou.
Fotogalerie
II II
V V
Náhledy fotografií ze složky Španělsko - vlaky