Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vlaky City Elefant

31. 7. 2007

Elektrické jednotky řady 471 byly vyrobeny jednak pro náhradu jednak přestárlých řad 451 a 452, jednak klasických souprav lokomotivy a vagónů na osobních (zastávkových) vlacích. Nové elektrické jednotky jsou celé dvoupodlažní.
Elektrický vůz dlouhý 26,4 metrů váží 66 tun a dosahuje výkonu 2000 kW. Maximální rychlost jednotky je 140 km/h. Jednotky jsou provozovány v různě dlouhých soupravách motorových (řada 471), vložených (071) a řídících vozů (971), přičemž někdy se tyto soupravy spojují do dvojic.
Soupravy mají automatická spřáhla. Celé jednotce vystačí jediný sběrač proudu, kterým je polopantograf

Vozy jsou vybaveny tlačítky poptávkového otevírání dveří. U vstupních dveří se zvlášť otevírá každé křídlo - to je jedna z mála věcí, kterou cestující kritizují. Dveře se zavírají buď rovněž tlačítky nebo centrálně ze stanoviště strojvůdce. Na zavírání dveří upozorňuje červené světlo a zvukový signál. Červené světlo svítí po zastavení vlaku u těch dveří, které nevedou na nástupiště a tudíž je není možno otevírat. U novějších jednotek jsou tlačítky vybaveny i dveře do oddílů pro cestující z nástupních oddílů a dokonce i dveře mezi vozy a na záchod.

Okna není možno otevírat, ale pokud ve vlaku správně funguje klimatizace, není to třeba. Sedadla jsou velmi pohodlná a jízda je oproti jednotkám řad 451 a 452 naprosto tichá. Zrcátka u kabiny řidiče se elektricky sklápějí a vyklápějí.
Vlaky mají i oddíl první třídy v patře jednoho čelního vozu. Osobními vlaky však první třídou téměř nikdo nechce a nepotřebuje cestovat.

Elektrické jednotky řady 471 se poprvé objevily v provozu s cestujícími na trati 011 do Kolína a Pardubic v létě roku 2000. Na trať 171 do Berouna byly nasazeny v průběhu roku 2004 a na tratě 091 + 090 do Kralup nad Vltavou a Roudnice nad Labem koncem roku 2005. Na obou těchto tratích však dosud zajišťují jen menšinu provozu.
Všechny osobní vlaky v trase Praha - Kolín ( - Pardubice) jsou od 12. prosince 2004 vedeny až na mimořádné události jednotkami 471 s 1. třídou a na traťový lístek ČD je čtvrtletní jízdné v 1. třídě jen o 10% dražší než ve druhé.
Po zřízení příměstské železniční linky Praha-Libeň - Roztoky u Prahy byla řada 471 nasazena na tuto linku, záhy však odtud byla pro nízké využití spojů stažena.
V červnu 2006 byla elektrická jednotka řady 471 představena v novém nátěru tvořeném opět barvami šedou, červenou, modrou a bílou, ale s jiným rozvržením a výrazně větším podílem barevné plochy. Zároveň byla jednotka pokrřtěna novým obchodním názvem City Elefant (častěji psáno CityElefant bez mezery, ale s velkým "E").

zdroj:Pražská veřejná doprava

Elekrická jednotka řady 471 u Nové vsu u Kolína.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Vaťák do vlaku??

(Dana, 15. 6. 2012 15:36)

Jezdíme na trase Milovice-Praha, Masorykovo nádraží. Před naplno běžící klimatizací není ve vlaku úniku. Každý rok ty teplotní rozdíly omarodíme a jak slyšíme ve vlaku, nejsme sami. Každý den si stěžuje mnoho lidí, ale nic platno. Pokud se to průvodčí nenaučí správně regulovat, navrhuji do tohoto vlaku skříňky s vaťáky na cestu. Když totiž pak běháme po Praze v 30 stupních tepla s bundou v ruce, nejraději bychom dopravce přetrhli...

jihlava

(Vojta, 5. 12. 2011 19:03)

Dobrý den, jezdí tento vlak do Jihlavy? mám pocit, že jsem ho tam viděl...

Vlaky a klimatizace

(Milan, 20. 8. 2010 9:25)

Také jsem na Ostravsku párkrát jel v podchlazeném vlaku a bundu proto nosím pravidelně. Myslím že je to v posádce, protože jiné vlaky byly chlazeny přiměřeně. Takhle se našim zdravotníkům jednoduše vyrábějí nemocní a zkuste říci, že jste se nachladili ve vlaku.

Vlaky a klimatizace

(Alena, 12. 7. 2010 11:13)

Vlaky jsou to moc pěkné a pohodlné, ale s klimatizací dle mého názoru (a nejsem v tomto názoru osamocena, sdílí ho i mnoho mých přátel) buď neumí zacházet posádka nebo je špatně nastavená rovnou. Ve vlacích je hrozná zima a nyní, v období veder, je rozdíl mezi teplotou venku a ve vlaku tak velký, že je to až zdraví nebezpečné. Jezdím pravidelně trasu Libčice nad Vltavou - Praha a zejména na jaře byla vždy klimatizace puštěna na větší výkon mezi stanicemi Holešovice a Masarykovým nádražím. Nevím, zda je k tomuto nějaký vyšší důvod nebo proč se to dělá, ale upřímně člověk se pak už nemohl dočkat až z vlaku vystoupí, ačkoli venku počasí také nebylo nic moc. Dnes jsem vyrazila v letních šatech, venku mi již v 6.48 bylo vedro, ale do vlaku jsem si vzala bundu a jak přišla vhod! Ani šála by nebyla marná, hrozně mi tam táhlo na krk...